Kerevizin İnanılmaz Faydaları


   Birçok insan, kerevizin gevrek yeşil saplarının yalnızca suyla dolu olduğunu, gerçek besinsel değerlerinin olmadığını düşünüyor. Ancak böyle bir varsayım yanlış; kereviz, vücudumuzun sağlıklı kalması için gereken besleyici maddelerle, vitaminlerle, antioksidanlarla doludur. Daha fazla kereviz yemek beraberinde birçok pozitif değişimi getirir.

KEREVİZİN FAYDALARI NELERDİR?


  •   Mükemmel bir A ve C vitamini kaynağıdır. Vücudun vitamin ihtiyacının bir bölümünü karşılamaya yardım eder.
  •   Diyabet yani şeker hastalığına karşı da fayda sağlar.
  •   Mide ağrısına iyi gelir.
  •   Dizanteri ve sarılık gibi rahatsızlıklar için de faydalıdır.
  •   Yaraların ve yanıkların kolay iyileşmesine yardım eder.
  •   Antibakteriyel özelliği vardır.
  •   Cildi güzelleştirir. Akne gibi cilt sorunlarına karşı fayda sağlar.
  •   Sedef ve vitiligo gibi cilt hastalıklarında yararlıdır.
  •   Balgam söktürücüdür.
  •   Kadınların adet dönemi yani regl dönemlerinin düzenlenmesine yardım eder. Geciken menstrual döngüyü düzene sokar.
  •   Zengin mineral içeriği sayesinde kronik yorgunluğu giderici özelliği vardır.
  •   Göz şişkinliklerine karşı lapa olarak kullanılabilir.
  •   Yüksek lif içeriğine sahiptir.
  •   Özellikle yaşlılarda hafıza kaybı ve unutkanlık için fayda sağlar.
  •   Böbrek rahatsızlıklarına iyi gelir. Vücuttaki toksin maddelerin atılmasına yardım eder. Böbrek taşlarının düşürülmesine de fayda sağlar.
  •   Vücuttaki şişkinliğin ve ödemin atılmasına yardım eder.
  •   Anemi yani kansızlık için de büyük fayda sağlar.
  •   Sistit yani idrar yolu iltihabı için faydalıdır.