Mısırın Faydaları Nelerdir


   Mısır yaz mevsiminde ortaya çıkarak, aklımızı çelmeye çalışır. Peki, mısır yemeli miyiz? Ben mısırı severim. Ama bu son zamanlarda çıkan ya da önceden de var olan ama benim haberdar olmadığım tatlı mısırlardan nefret ediyorum. Çoğu yerde bal gibi mısır satılıyor. 

  Bu yüzden mısırın, tatlı mısır olmadığından emin olduktan sonra yiyorum. Beslenmedeki çeşitliliğin önemli olduğunu sürekli dile getiriyorum. Arada sırada ara öğün olarak mısır yiyebilirsiniz. Orta boy haşlanmış mısır koçanının yarısı 1 dilim ekmeğe yani yaklaşık olarak 70 kaloriye eş değerdir.

FAYDALARI


  • Mısır A vitamini açısından oldukça zengindir. Bu nedenle göz sağlığını korumaktadır.
  • Mısır yüksek oranda potasyum içerir. 100 gramında 123 mg potasyum vardır.
  • Mısır, B12, Folik asit ve demir içeriği ile anemiyi engellemektedir.
  • Ayrıca mısırın folik asit içermesi nedeniyle hamilelikte önem arz etmektedir. Hamilelikte folik asit eksikliğinde bebekte anormallikler çıkmaktadır.
  • Ayrıca mısır B6 ve magnezyum içermektedir.
  • Mısırın B1 vitamini ile zengin olması nedeniyle hafızaya çok iyi gelmektedir.
  • Mısır hem çözünür hem de çözünmez lif içermektedir. Günlük lif ihtiyacının %23’ünü karşılamaktadır.
  • Mısır lif içeriği ile kolesterol emilimine yardımcı olur.
  • Yine mısır lif içeriği ile kabızlık ve ishale yardımcı olmaktadır. Ayrıca yüksek lif içeriği ile mısır kolan kanserinden korumaktadır.